Du kan nå langt med et speak

0
286

Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.

At få lavet et speak til at sælge dit budskab er en oplagt mulighed. For du kan ramme en målgruppe og sende et budskab meget præcist med et speak, som du kan få ud via forskellige platforme. En let og hurtig metode til ramme målgruppen med dit budskab.

Hvad er et speak?

Begrebet et speak dækker over en tekst, der er indtalt for at sælge et budskab af den ene eller anden slags. Det kan både være for at sælge et kommercielt budskab, men kan også være for at dokumentere noget eller måske til en læringsproces. Et speak laves ofte af af professionelle i faget for at ramme det ønsket budskab på en rigtig måde.

Vælg den rette stemme

Når du er klar på hvilket budskab, du skal have sendt, og har fået formuleret et takst, så er det tid til at optag din speak. Det er oplagt at få gjort dette hos eksperter på området, der ved hvilke parametre der er vigtige, og hvor tingene skal skrues sammen. Og det er vigtigt, at du får valgt en stemme, der passer til det budskab, som du gerne vil sende. Valg af stemme er vigtigt for den sender et signal afhængig af dybe og stemmeføring. Så overvej mulighederne, og vælg ud fra de konklusion, du kommer frem til.

Hvor kan det bruges

En af de store fordel ved at bruge et speak til at sælge dit budskab via et speak er at de kan bruges på rigtig mange platforme. De sociale medier er et oplagt sted at dele dit speak, hvor det kan let aflyttes på alle platforme som tablets, smartphones og computere uden de store udfordringer. Med andre ord, du kan let komme bredt ud med dit budskab ved at bruge speak til at sælge dit budskab.