Salg af mobil applikation
Det tager mange år at opbygge en kundebase, som er loyale. Loyale overfor nye tiltag og til den service, der bliver tilbudt. En mobil applikation kan have meget svært ved at fastholde brugerne, da en app ofte er noget, man henter til sin smartphone. Herefter er risikoen, at app’en går i glemmebogen, hvis der ikke hele tiden bliver sendt push-beskeder til brugerne, der fortæller, at det er tid til at åbne app’en igen.
Har den downloadede applikation fået ganske mange tilbagevendende brugere, begynder det pludselig at blive interessant.
Annoncører i apps
Det er meget attraktivt for annoncører at blive en del af mobile applikationer, der kan fremvise data om tilbagevendende brugere. Faste brugere betyder også, at virksomheden, der står bag app’en, kan begynde at udarbejde nogle detaljer om brugerne. Det kunne eksempelvis være, at virksomheden kan se, at deres brugere primært er unge kvinder i alderen 15-23. Her kan virksomheder som Zalando eller magasinet Elle måske finde det interessant at vise annoncør i den givne app.
Salg af mobile applikationer
I visse tilfælde bliver app’s til smartphones og tablets så populære, at de også bliver populære for konkurrenter. Et fantastisk eksempel er den danske multi-iværksætter Morten Strunge. Han udviklede lydbog- og ebog-appen Mofibo. Den blev så populær, at den også blev populær for den svenske gigant Storytel. Det hele endte ud i et salg af app’en til svenskerne, hvilket endnu engang gjorde Morten Strunge til mangemillionær.
En sådan handel kunne aldrig have fundet sted, hvis ikke der blev brugt meget dygtige advokater. De stod ham bi i hans salg af virksomhed, gennemlæste alle dokumenter så alt var i orden og hjalp generelt med det praktiske.
Dygtige advokater til salg af virksomhed er et must, når der skal være styr på de juridiske aspekter af salget. Man bør ikke gå ind til et salg af sin mobile applikation uden at have en advokat ved siden side. Her er ganske enkelt for mange ting, man kan overse i sin iver efter at sælge.